Härligt solig dag

Idag har varit en bra dag och framför allt så blir man så glad bara av att solen har visat sig.

 

Idag har jag hunnit med att rida fyra hästar, började med Sammy som jag red för Kerstin på morgonen. Hade en lite blandad känsla där han ibland var riktigt fin och ibland så var han bara så obstinat.

Jobbade med övergångar, framdelsvändningar och lite skänkelvikning.

 

Red sedan direkt Sune som fick sig en tur ute i skogen tillsammans med Kerstin på Balanz och Jenny på Jackpot.

Han var faktiskt lite taggad idag och var riktigt fin. Träffade på skidförare som vi klarade av att passera och tog faktiskt första galoppen ute idag.

 

Har åter igen snott bild från Jenny så ni får roa er med något.

 

På eftermiddagen red jag en av våra mer rutinerade ridskolehästar Cassiopeia som var riktigt fin men tyckte att det var lite jobbig att jag bad henne bära sig själv och fortsätta bjuda framåt.

 

En bild på en väldigt ung Cassi. Nu för tiden är damen helt vit och en aningens rundare.
Mer om Cassiopeia kan ni läsa här!

 

Som avslutning så blev det Lucifer som fick lite trimning, han har blivit mycket mer med på noterna och nu behöver jag inte längre börja passen med att få honom att förstå att han ska ta skänkeln när jag lägger till den. Var riktigt pigg och fin och jobbade på att kunna runda honom lite till då han har rätt stor kroppshydda som behöver få stretcha ut ordentligt.

 

Var rätt skönt att komma hem i tid och faktiskt kunna städa,tvätta och laga go middag och bara kunna sitta och mysa världens bästa Johan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0