Fyra hästar senare

Idag så har jag haft tur att vi hade praktikanter på jobbet. Detta betydde att jag han rida ett par hästar idag förutom att ha tre lektioner.

 

Började faktiskt med Camaro som är en av våra ponnyer som behövde ridas igenom lite. Då det bara är ibland och inte långa stunder vi sitter upp och känner på ponnyerna så gör det ingen skada. Dock får min stora rumpa knappt plats i en ponnysadel.

 

 

Red sedan Sune som skötte sig riktigt bra, hade dock lite svårt med styrningen då han gärna ville springa efter de andra hästarna som var i ridhuset. Blev bättre efter ett tag och vi jobbade lite även i galopp innan jag gav mig.

 

Symphony var sista hästen ut och jag måste bara säga hur otroligt rolig den hästen är att rida! Blir alltid lika glad när jag sitter på honom. Säger åter igen hur fina ridskolehästar vi har. Med honom jobbade jag också mest lösgörande arbete och mycket att jag skulle få honom lite kvick och elastisk. Lekte med formen och tempot och han jobbade på riktigt bra.

 

Efter jobbet red jag ut en sväng med Sammy. Tog sporrarna på mig och tur var det då det var väldigt dålig sikt så var gång det kom en skithög på marken när vi kom travandes blev han rädd och hoppade över dem istället. Måste ju säga att min häst har mycket humor :)

Även om han är lite speciell ute så är jag väldigt glad att jag kan rida ut honom själv utan problem och han skulle aldrig göra något dumt.

 

Blev underbart glad när jag kom hem och Johan hade varit supergullig och lagat pizza till middag som stod färdig på bordet.

 

 

Här är fina Sune. Han hade tidigare i vinter varit i lite slagsmål och fått en blåtira vid ögat. Är inte lätt att vara liten!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0