30 lektioner denna vecka

Dagen har gått i ett och det är först nu som jag hinner sätta mig ned och äter middag klockan 10 på kvällen.

Är helt slut i huvudet och jag räknade idag ut att jag alltså kommer att haft 30lektioner innan veckan är slut.

Idag så red jag ut en lugnare sväng på Sammy då han inte var helt 100 utan hade lite tecken på förstoppning. Det verkade dock släppa i med att vi var ute så när vi kom tillbaka var han pigg och åt som vanligt igen.

 

Sune fick idag gå på lina då jag helt enkelt inte hann rida honom. Tog dock fram några bommar som han fick jobba över. Kommer kanske inte bli en hoppstjärna kan jag säga men nu blir det i alla fall inte alltid korsgalopp när han har tagit sig över utan kan hålla samma galopp före som efter.

 

På en av mina teori lektioner red jag ridskolehästen Benjamin och visade lite hur jag tänker när man rider en häst som honom som lätt springer ifrån sin ryttare. Var en rolig upplevelse då jag inte har hunnit rida honom tidigare.

På teorilektionen efter red jag Lucky igen som jag också red i helgen. Åter igen pratade vi om ryttarens sits, balans och inverkan.

 

Nu är det tid för att hoppa i säng så man är pigg under morgondagen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0