12 timmar i stallet

Igår blev det en lång dag på stallet då jag var där i 12 timmar.

Började på morgonen med att släppa ut hästarna innan jag började ha mina lördags lektioner.

Hade teori med två grupper där jag red och visade själv.

Red först Lucky Landing för min mindre rutinerade grupp där vi pratade om ryttarens sits och inverkan.

Gruppen efter red jag Zamiro där vi pratade lite om formen och skolor. Red honom rätt mycket förra terminen men har inte ridit honom något på senaste tiden då jag har haft rätt många hästar att rida. Han var ordentligt stel och satt fast lite överallt så det tog ett tag innan allt började lossna. Det är en otroligt fin häst med många bra kvalitéer.

 

 

När jag var klar med alla lektioner blev det banbygge inför programträning. Sedan blev det en lång väntan tills jag skulle rida. Passade på att skotta hagen och göra massa andra nyttiga saker.

 

Red inte ett helt program utan fokuserade på att göra några rörelser och få hjälp med formen då han lätt kommer bakom hand vilket är väldigt svårt att känna.

Har tidigare haft väldigt svårt med bjudningen inne på banan och det har varit svårt att få någon kontakt med honom men det har blivit bättre och bättre.

Nu kan jag ha en kontakt även om jag tappar bjudningen något och så fort han inte bjuder så släpper han kontakten och kommer bakom lodplan.

Vid detta lag var jag också så otroligt så otroligt trött i kroppen så jag är rätt nöjd med både Sammys och min insats.

 

Fina Sammy i  Vännäs förra året.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0