Härlig fredag

Känns som det här kommer vara en bra fredag, trots att den började med ryggont. Nu har det dock lagt sig och jag ligger just för tillfället i soffan.

Har hunnit göra stallet, kört intervaller med Manfred och ridit ut en sväng på Conrad.
Han är, trots att han ser ut som han är i 2delar, bland dom roligaste hästarna att rida ut på, och han älskar verkligen att galoppera!
Har börjat rida honom med hackamore då och då och han funkar faktiskt kanon på det, lite hängig och låg vissa stunder, men verkar trivas väldigt bra på det. 

Var även in och kollade på dom nya terränghindrerna och han var livrädd för en av dom lite större stockarna och skulle absolut inte gå i närheten. 
Dock dom mindre tittade han inte alls på, så fick faktiskt hoppa dom tre lägsta 2gång och han tyckte det var så kul! Jag med för den delen, satt bara och skrattade. :)


Nu ska jag vila lite innan jag ska ut till stallet för att ge eftermiddag.
Bosse och Lennart går i en större gräshage och njuter av livet, båda två är himla nöjda med det, och trots att det bara är skritt som gäller så håller dom sig i skinnet båda två.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0