Hålla sig i form

Nu när Bosse är skadad har jag gått ut på fejjan att jag letade efter någon häst att rida efter för att hålla motivationen uppe.

Började förra veckan med att åka iväg till Cape på tordagen och red Mantovani. Han var faktiskt nästan som jag hade tänkt mig, väldigt pigg, men oerhört snäll!
Tränade mycket på att rida låååångsamt för att få han att vänta på mig, vilket han tyckte var jobbigt, men ändå gjorde väldigt bra! 
 
I söndags fick jag ta mig ett dressyrpass på Grallan också, hon var väldigt pigg, men faktiskt riktigt fin, hon tyckte jag var jobbig med henne i början, men släppte efter rätt fort. Fick även rida henne idag igen, och idag tyckte hon inte att jag var fullt lika trevlig, utan vi bråkade lite mer från början och det var inte förrän efter den förvända galoppen hon släppte ordentligt och jag kunde rida med sytrådar till tyglar.
Gillar verkligen att rida den hästen, även fast hon är ett sto med attidtyd är hon jättehärlig när hon släpper till!
 
Sedan fick jag även prova på Kalle idag som också verkligen föll mig i smaken (kan man gilla alla hästar)
Stor härlig kille som man verkligen fick kvitto på när man gör rätt och när man gör fel. Mycket häst att rida, men jättehärlig när han hittar knapparna. Ska få rida han nästa vecka också. :)
 
Taggar nu inför tordag då jag ska prova på Safir också!
Fullt upp med andra ord!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0