En lyckad helg

 
 
Det fullt upp hela tiden nu och jag ber om ursäkt om den dåliga uppdateringen.
 
I helgen tävlade jag dressyr på lördagen och åkte på besök till Ö-vik under söndagen.
 
Tävlingen var i alla fall en hemmatävling vilket var otroligt skönt.
Jag red en LB:2 och en LA:4 och ingick också i laget för Div 2.
 
I LB:2 kändes han lite stel från början på framridningen men det började släppa efter ett tag. Strax innan start fick han en skrittpaus på lång tygel. Vet inte vad som hände om han blev biten eller fick in något i ögat eller så för helt plötsligt så började han helt frenetiskt att klia sig.
Jag fick be om hjälp för att försöka se om han hade något på sig men vi kunde inte hitta något. Helt plötsligt förstår jag att det är vår tur att gå in på banan.
Jag tar tyglarna och hoppas på det bästa, han var irriterad men försökte ändå att göra rätt och kämpade på.
Fick ingen toppen känsla men han skötte sig ändå riktigt bra och var mer kontaktbar än vad han brukar vara. Direkt efter jag hälsat på domaren och släppte tyglarna så började han klia sig helt hysteriskt igen, slutade klia sig tills han kom in i stallet.  
Resultatet blev 68,17% en 2:a plats
 
I LA:4 var han riktigt fin på framridningen. Både han och jag han dock bli lite trötta innan vi skulle in på banan men vi försökte göra en sista kraftansträngning. Sammy var skötte sig super, ryttarens prestationer kunde dock förbättras. Det blev ett ok program med lite små missar men var så otroligt nöjd att han gjorde förvänd så otroligt bra.
Resultatet blev 64,31% och även här en andraplats.
 
Det blev att vi även vann första omgången med laget.
 
Så det blev alltså två blå och en gulblå rosett till min fantastiska stjärna.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0