Lugn helg

Har haft en riktigt lugn helg där jag igår hade en riktigt lugn mysdag med Johan och åkte ut till Sammy på eftermiddagen.

Red dressyr med två  cavalettie serier, tränade på att länga och korta och använda bommarna till hjälp. Tyckte att han kändes rätt fin även om det tar ett tag innan jag tycker att han är helt på plats.

 

Idag hade jag utsläpp på morgonen och sedan fick Sammy ett konditionspass på utebanan. Det var lite blött och tungt så det blev kort intensivt galoppjobb och mycket skritt i skogen.

Precis som jag har sagt tidigare så tycker jag dock om att variera underlag om man gör det i måttliga former. Vädret var verkligen underbart idag och både jag och Sammy njöt i solen.

 

Alltid lika roligt att komma ut tycker Sammy!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0