En bra dag

Idag har det varit full rulle ute på stallet och alla hästar blev motionerade.

Lennart skrittades en sväng runt rakbanan bara, han tyckte dock det var astråkigt, och gick och släpade benen efter sig.

Bosse var jag ut med en skritt/travtur med Annie runt ridskolan, och han blev väldigt lycklig över att träffa Graphic igen, och började såklart skrika så fort vi red ifrån varandra..

Conrad påbörjade jag ett dressyrpass på, men fick lite ont om tid så kunde inte slutföra det som jag ville, dock slutade när jag precis började få igenom honom ordentligt, så jag tänkte fortsätta på det imorgon.
Det är en fin balans på det där, från att han är jättefin, till att han blir jättetrött och bara krullar ihop sig. Idag fick jag verkligen ut halsen på honom och han tog en bra stöd på bettet utan att hänga sig i höger handen. Han har väldigt lätt för pass och just nu är det övergångar jag försöker jobba med, så att han lätt ska komma fram i trav och inte halvpassa sig in i traven, dock tycker han det är väldigt jobbigt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0