Dagen är slut

Så var denna dagen också slut! 

Dagens första häst ut blev Conrad som jag fortsatte dressyrarbetet med, dock var han verkligen inte på humör, utan var jättepigg, stark och fjantig. Var nära att ge upp där ett tag, men är glad att jag inte gjorde det, för på slutet släppte han faktiskt till riktigt fint. Behöver dock hjälp av någon på backen, så jag kan få lite mer tips samt någon som ser hur mycket jag kan kräva av honom. Det är svårt när han bara är 4år, men kräver sin ryttare så pass mycket då det inte är en vanligt ridhäst, om ni förstår vad jag menar.

Som tur är så kommer Maria i helgen så jag får se om hon hinner med oss!
 
Sedan drog jag till ridskolan och byggde fram en hoppövning till mig och Bosse, en serie som jag hittade på hippson.
 


Fick hjälp av Annie som tur var, för dom första gångerna fattade Bosse, typ ingenting. Han brydde sig verkligen inte, och när han inte valde att hoppa över det första lilla hindret efter travbommarna, så kom vi fel på allt, men när serien äntligen satt, så gjorde vi om med en galoppbom in, och inget räcke på slutet och lät han hoppa upp sig till ca 120cm på oxern. Sista gången var han kanon, för då var han fokuserade på allt igenom hela serien och skärpte sig lite.
Imorgon har han vilodag.

Conrad ska gå snabbjobb imorgon, egentligen hade jag tänkt att han också skulle vila, men som han betedde sig idag så är det bättre han får springa av sig imorgon och vila torsdag.
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0