Så gick det med vår lugna tur...

Lugn hörde då inte till Sammys sinnesstämning idag.

 

Hade tänkt att det skulle bli så skönt att få ta honom till ridhuset och bara jogga lite lugnt idag men Sammy hade nog andra tankar och var mer som en vild ung hingst än något annat.

 

Enda gången vi har varit iväg till ett ridhus under hösten är när det var tävling och då fick jag långa Saras bil då min bil har varit trasig. Han brukar normalt sett vara väldigt seg i ridhuset men så var inte fallet idag.

 

Han började vara peppad redan när vi skulle åka och han insåg att jag hade tagit fram transporten, steppade runt på gången och stod och små hoppade. När jag väl lastade av på ridskolan var han som en luftballong och dansade runt mig och höll på skrika efter kompisar hela tiden.

Fick i alla fall på all utrustning och gick in i ridhuset där det var några som höll på att hoppa. När jag satt upp fick han lite sadeltvångs - känning och studsade fram som en känguru.

Varje gång någon kom och hoppade ett hinder pep han till och flög sedan i luften och då försökte jag alltså bara skritta honom. Efter ett tag var i alla fall de andra klara med hoppningen och då började han lugna ned sig och var rätt fin i traven dock försvann det som vindpust när alla gick ut från ridhuset och vi blev själva kvar.

Då fick jag verkligen träna min balans då det blev hopp, studs och kast åt alla håll och kanter det var bara att inta livräddar position och hålla i sig.

Till slut blev jag så less så jag tänkte att han får väll galoppera ändå och få ladda ur sig all energi då han inte kan göra det i hagen hemma just nu. 

När han väl började bli lite trött så bröt jag av till skritt men han visade tydligt att han inte var klar ännu utan steppade och hoppade fram.

Avslutade med att ta av honom all utrustning och släppa honom i ridhuset och han bockade runt mig i 180km/h till att lägga sig ned och rulla förnöjt i sanden.

 

Han kommer nog att ha lite träningsvärk imorgon men nu har han i alla fall fått bränna av sig den värsta energin. Om inte annat så är i alla fall jag helt slut.

 

Han fick duscha som avslutning för att försöka få bort all sand ur pälsen vilket inte gick helt 100% men han såg i alla fall lycklig ut.

 

 

 
Ungefär såhär såg jag och Sammy ut emellanåt idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0