27/11

Sov så otroligt dåligt inatt och drömde flera gånger att det var någon som försökte döda mig och högg mig i ryggen med en kniv. Det var dock helt underbart att vakna upp på morgonen och inse att att min rygg inte gjorde lika ont idag.

 

Idag har jag spenderat mesta delen av dagen på stallet. Jobbar egentligen bara mellan 7-9 på tisdagar men det händer ofta att jag blir kvar lite längre ändå.

Det händer lätt när man har mycket att beta av och jag brukar alltid ställa upp när det är lite hästar som behöver ridas lite extra på.

Mitt mål är ju fortfarande att ta diplomeringen för level 3 och då gäller det att ligga i hårdträning och framförallt så gäller det att sitta i sadeln så mycket som möjligt.

 

Idag passade jag på att rida Sammy för Kerstin och jag måste erkänna att det kändes lite nervöst då Kerstin knappt har sett mig rida honom sen jag tog honom.

Han har tagit det rätt lugnt under tiden det har varit så hårt i marken men jag blev ändå possessivt överraskad, dock tyckte han att jag var väldigt jobbig.

Vi verkade ändå få godkänt av Kerstin så nu ska det bli otroligt att få komma igång med träningen ordentligt.

 

Efteråt så red jag Sune som även han var riktigt duktig men idag tyckte det var lite läskigt då brorsan Balanz skulle få ta svans på honom och få lite draghjälp.

Många skratt får man i alla fall med de små men det går framåt för var dag och nu kan vi till och med trava själva även om styrningen inte fungerar fullt som det ska.

 

Hade sedan två privatlektioner och fixade sedan allt åt Sammy.

 

Efter jobbet åkte jag till granngården för att köpa lite nödvändiga saker till Sammy som tex en vattentunna, en grep, en ny grimma och ett bett som jag har letat efter.

Fattar inte hur hästsaker kan vara så himla dyrt

 

Imorgon ska jag försöka att klippa av brunbjörnen all päls så att han ser ut som en riktig häst och att han slipper svettas så mycket nu när han kommer att gå i ridhuset lite oftare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0