Härligt väder= Underbart humör!

Det har varit underbart väder under dagen vilket gör en verkligen på så bra humör.

Dagen började med stalltjänst och sedan så red jag Symphony en sväng tillsammans med Jenny på Samay. Ritten blev väll inte som vi hade tänkt men vad det gör det när man får sitta på bästa Smurfen :)


Gammal bild på Smurfen.

Efter det red vi ut på Lucifer och Blue- Eye och försökte bränna bort lite runda magar. Hästarna tyckte nog att det var lika roligt som Jenny och jag.

 

Efter jobbet åkte jag hem och åt lunch innan jag åkte ut till Sam-Sam

 

Igår fick Sammy en vilodag vilket han var väl förtjänt.

Idag var vi in till ridskolan och tränade lite dressyr. Det var super då dressyrbanan står framme med bokstäver och allt så vi passade helt enkelt på att träna igenom programmen jag ska rida till helgen.

Har fortfarande problem med att bjudningen blir lite på och av under de olika rörelserna och att han inte ska gissa sig till vad vi ska göra.

Måste verkligen hitta någon som kan titta på oss från marken så vi får lite ordentlig hjälp. Framför allt så behöver jag mycket hjälp med min egen sits som är under all kritik.

 

Till helgen är det tävling på Södra Umeå Ryttarförening och finalen av div 2 lagtävling. Rider med i laget och ska rida LB:2 för laget.

För Sammys del handlar det ju fortfarande om att han ska få rutin och helt enkelt tycka det är enkelt inne på banan.

 

Nu på torsdag ska jag dra med Sammy in till Hippo och hoppa för Sammys ägare Kerstin vilket känns otroligt roligt. Är skönt att träna för någon som känner hästen så himla väl.




Fina Sammy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0