En Lennart-dag

Ja idag har det varit en ganska lugn dag, där alla hästarna mest har fått ompyssel, men Lennart är nog den som har fått det lilla extra idag.

Eftersom jag hade så ont i ryggen imorse så jag inte ens kunde böja mig ner så har allt tagit väldigt lång tid, men blivit bättre dessto mer jag rört på mig.

Jag började med mocken, och sedan fick Lennart lite extra kärlek i hagen då jag stod och kliade honom på hela kroppen och han stod bara och njöt och ville aldrig att jag skulle sluta.
Sedan fick jag en dille och mockade halva hans hage, åtminstonde den drygaste delen, får ta resten en annan dag.

Bosse betade jag lite innan lunch och sedan åkte jag hem en sväng innan naprapaten och sedan tillbaka för Conrads tid hos Monica. Han skötte sig himla bra trots att han tycker det är jobbigt, men nu har vi en massa att jobba på.
Vi hade med honom till PH-vet igår och vi trodde dom skulle hitta något jättestort fel, vilket dom inte gjorde, så han ska skrittas nu i 2 veckor, massage och stretching och sedan tillbaka igen för att se om det gjort någon skillnad.

Han kommer bli riktigt bortskämd med så mycket pyssel :)

Efter Conrad var klar körde jag även Lennart en sväng och han skötte sig riktigt bra, han var dessutom på väldigt gott humör och verkade tycka att det var jätteroligt att komma ut.
Bosse får en vilodag eftersom jag som sagt fixade till ryggen, imorgon är det tänkt att vi ska hoppa igen!
Ikväll har jag hängt hos mamma och snart ska jag iväg och kvällsfodra och sedan får jag träffa världens bästa Britta!! Som jag längtar! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0