Vet inte vad jag tänkte på

Äntligen kan jag varva ner från dagen, längesen jag jobbade så mycket som jag gjorde idag, och då har jag bara hållt igång sedan kl 13.

Började med att åka ut till Granngården och köpa lite grejer som behövs, foder, fodertunnor, saltstenar, hinkar och lite annat smått och gott. Kan fota det om det är någon som är intresserad, men det tvivlar jag på :)

Därefter hann jag med att åka ut till Solänget och lämna sakerna, innan jag åkte över till ridskolan och tog hand om Divan. Bestämde mig för att rida ut en sväng runt travstigen, vilket jag borde ha stuntat i då hon har vilat i över en vecka nu. 
Kom knappt upp på henne utan hon snurrade runt, runt, men jag kunde tillslut snappt kasta mig upp.
Såklart skulle hon tjafsa lite när vi red från stallet, men det gick ändå bra, hann dock inte långt innan en fågel flög till inne i skogen och hon tvärvände och galopperade åt andra hållet. Fattar inte själv hur jag kunde sitta kvar.

Sedan hann jag bara till en bit till, då telefonen ringde och jag blev tvungen att svara, som tur var hade jag headset. Jag visste att det var den jag skulle hämta hö av, därav blev det så att jag svarade. Hur som helst, så stannade Divan undertiden jag pratade och när jag sedan var klar så skulle hon såklart inte gå något annat håll än det vi hade kommit från.

Eftersom hon kan få för sig att göra lite av vad hon känner för så fick jag prova alla tekniker jag kunde, gullade lite, var lite argare till rösten, smackade och allt där annat, försökte att inte gå på henne för hårt då hon hela tiden backade ner mot diket.

Tillslut blev jag less och gick på med spö och då reste hon sig såklart, ganska högt, men satt kvar så tur va. Efter det fick jag äntligen fram henne, men det var en spänd häst som jag satt på resten av ridturen.
Förövrigt travade vi lite och hon kändes inte halt, så det är ju tur det! Såret ser fint ut och hon har inte haft någon feber, så det går åt rätt håll.

Hon var rätt nöjd efteråt... Tur att nån var det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0