Stormigt

Stallet vid halv 8 idag igen, idagg var det skoning på schemat, så Lennart lämnades inne, sedan tog jag mig en ridtur i stormen på Bosse, så redan vid 8 satt jag till häst. Dock var det nästan helt i onödan då det blåste så mycket att jag kunde inte göra något, höll på att blåsa av hästen när jag bara travade!

Red till rakbanan och sedan travade jag åt ena hållet och galopperade åt det andra, det gick bra eftersom jag var så tidigt så var det inga andra ute. Dock var Bosse spänd och lite tittig, men var nöjd att jag hade satt huva på honom, då han är så känslig om öronen.

Sedan fick han gå ut i hagen och Lennart blev skodd, han fick dock stå inne tills Bosse också hade blivit skodd, då jag inte vill att han ska vara helt ensam borta i hagarna.

När dom båda var klara fick dom gå ut vid 1 tiden, idag hade jag fixat ett träns till stigbettet så idag kunde jag ha lite mer koll på lilla skithästen (Lennart haha), han är så go och mysig i stallet, och snäll att köra, men att leda så vill han helst gå på mig, stegra eller bita mig, men ska nog få koll på honom med.

Vid fyra tiden flyttade jag över dom till hagarna närmare stallet också fick dom gå ute enda till klockan halv 7, så dom borde varit nöjda.

Dagen bästa var när jag skulle flytta över dom, och när jag ska hämta Lennart och kryper under staketet så biter han tog i min mössa och springer iväg med den. Visste inte riktigt om jag skulle skratta eller bli arg, men jag valde det förstnämnda.

På eftermiddagen red jag även Conrad på planen, hade tänkt att försöka börja jobba lite med traven, då han nu är duktig i skrittet, så tog med mig en graman så han inte skulle kunna hissa huvudet allt för högt. Dock blev det mycket passtrav, och lite galoppinslag, men på slutet fick han till det några varv och då fick han massa beröm också gav jag mig, förhoppningsvis sitter det bättre tills nästa gång :)

Nu blir det hopp i säng!

Bosse surade imorse för att han inte fick gå ut i hagen före ridturen


Fick lite hjälp av en häst i stallet att sopa stallgången


Grabbarna på eftermiddagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0