Söndagen

Igår klev jag upp och tog mig ut till ÖOR's ponnytävlingar för att vara domarsekeriterare.
Jag går ju som sagt hoppdomarutbildningen, men har knappt suttit något, eftersom jag har pluggat förra hösten, och det svåraste är att ta sig till tävlingarna utan bil, då det kostar pengar (något som jag inte har haha)
Sedan åkte jag hem en sväng innan jag åkte ut senare till stallet för att ta hand om Divan. Hade sett fram emot en skön söndagkväll i stallet, vilket jag ångrar nu.

Gosade och höll på med henne hur länge som helst först, borstade och grejade i säkert 40min innan jag väl tog in henne till ridhuset.

Longerade henne först med gramanen, och hon var jättefin, sedan löslongerade jag henne lite och slutligen så lät jag henne springa lös själv i ridhuset, vilket hon verkligen uppskattade, drog iväg i världens repa, och bromsade inte upp i hörnet så hon gick omkull! Först trodde jag hon skulle bryta ett ben, men hon ställde sig upp ganska snabbt och kom travande till mig, hon fick trava runt lite och såg okej ut, så jag skrittade av henne och tog in henne.

När jag skulle linda av henne så såg jag att det var bloddroppar på 3 av benlindorna, så började leta sår och kunde först bara hitta små skrubbsår på framknäna, det sista jag gör är dock att titta upp mellan frambenen, och där har hon alltså dragit upp ett rätt så stort sår med en brodd, så det var bara att ringa ut veterinären och börja sy ihop det.

Var hemma från stallet vid halv 2, då jag ville se att hon mådde bra när hon väl kvicknade till lite.


Söta Divan innan longeringen


Medans löslongering

Longering



Löslongering

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0