Senaste dagarna

Det har varit lite dåligt bloggande från min sida senaste dagarna.

 

I torsdags var jag på utbildning då det var ridlärardagarna här i Umeå. Roligt att få träffa så många andra instruktörer här i Norrland och höra lite hur andra har det.

På kvällen så åkte jag in till ridhuset och dressyrtränade med Sammi. Det gick riktigt bra och jag finner mig att tycka att det är en liten likhet mellan att rida honom och Bosse även fast det är två helt olika typer av hästar.

 

På fredagen var jag på jobbet som vanligt, passade även på att rida Symphony efter jobbet en sväng då han inte skulle gå under dagen. Han kändes riktigt fin och jag la även till lite markarbete i jobbet, tidigare har jag ju skrivit om att denna häst är riktigt fin i dressyren men någon hoppstjärna kommer han aldrig att bli. Han bryr sig verkligen inte om vars han sätter hovarna någonstans och om bommarna faller som plockepinn bryr honom inte i ryggen.

Efter jobbet åkte jag med Sammi till ridhuset igen och jobbade med lite bommar även med honom. Han är istället otroligt lätt att rida på bommar och hoppar väl även på små bockar. Kom på mig själv att sitta och le för att allt var så enkelt.

 

Idag tog jag en tur ut på Sammi i blåsten. Koncentrationen från hans sida var väll inte på topp och ryttaren fick vara vaken snabb för att hänga med i alla svängar men på slutet blev han riktigt fin och kunde vara riktigt mjuk och avslappnad. Allt hänger på tålamod.


Fina Sam-Sam med Sandra (Kerstins dotter)


Kommentarer
Postat av: My

Var med och tävla om veckans blogg:



http://ourworldtogether.blogg.se/2012/march/glom-inte.html



/M

2012-03-18 @ 20:55:47
URL: http://ourworldtogether.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0