Nu står nya stjärnan i stallet!

Jobbade från 06.30-14 och hela förmiddagen kändes lite kaosartad då några var sjuka mm, skulle var skönt att ha 100% tjänst då det inte alltid känns som att man hinner med allt på det sätt man vill. Fördelen är dock att jag har rätt bra tid till min egen träning på sidan om och min sambo tycker så klart att det är roligt att träffa mig ibland ;)

 

Efter jobbet åkte jag hem och har storstädat, joggat och hunnit med annat smått och gott.

Strax innan sju åkte jag ut till stallet för att förbereda ankomsten åt min nya foderhäst.

 

Nya hästen som kom ikväll heter Sanssouci och är en 7årig Oldenburger e. Stedinger u. Olympia u.e Lordanos som ägs av Kerstin Martinsson. Han är tävlad upp till 1.20 hoppning, inte startad i dressyr dock men otroligt välriden.

Blev fantastiskt glad när Kerstin frågade om jag ville prova honom och provridningen kändes bra så då blev det hela bestämt att jag fick ta honom på foder. Känns kul att ha en häst jag kan rida både hoppning och dressyr och hålla igång min ridning nu när Bosse är borta.

 

Sanssouci eller Sam-Sam som han också kallas tog då flytten till Vännäs med ro och var mest intresserad av maten. Tror Nixan (Bosses förra tjej) blev lite putt över att han var mer intresserad av att äta istället för att hälsa på henne.

 

Så imorgon blir premiärturen ute i skog och mark, hoppas bara att det kanske blåser lite minder så vi ej blåser bort.


Sammi hade fullt upp med maten och tog knappt någon paus för att andas mellan tuggorna.



En liten bild med huvudet uppe blev det dock men med höstråna stikandes ur mungipan :)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Spännande =)

2012-03-13 @ 22:30:41
URL: http://jennynystrom.blogg.se/
Postat av: Lisa

vad fin han var, lycka till! :)

2012-03-15 @ 01:56:34
URL: http://lindbergl,blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0