Nu är det helg

Har åter igen varit lite dålig på att skriva.

 

Sammi har fått ett litet stick sår då han har busat mycket i hagen. Såret har tyvärr gjort att han har fått lite lymfangit i ena benet och därför har han fått ta det lite lugnt.

Vi har passat på att ta lugna turer ute med miljöträning så som att kunna gå över järnvägen och att hästarna i skogen som man hör men inte ser faktiskt inte är köttätande monster.

 

I torsdags hoppade jag med Denver igen för Kerstin, har fortfarande svårt att hitta rätt knappar och komma till den ridning jag vill ha. Jag måste dock tänka positivt och tillåta det att ta tid innan jag har hittat tillbaka. Hoppning är en färskvara och jag måste jobba med att inte mentalt gräva ner mig bara för att kroppen inte lyder mina tankar.

Det är skönt att hoppa för någon som man litar på och det en lite bättre plan för upplägget. Vi hoppade en liten banan och det blev väldigt blandat varje gång med både bra och dåliga språng. Får försöka att plocka med mig känslan av de bra sprången till nästa gång.

 

På torsdag kväll har jag och Marlene en föreläsning om att börja tävla och igår hade vi dekorativ hästvård där jag hade hand om stationen med knoppning och frisering.

 

Idag har jag först varit ute på tur med Sammi innan jag åkte till ridskolan i Vännäs för att kolla lite på hoppträningar. Nu under helgen har vi några av Johans vänner på besök så det var skönt att komma ut lite och inte höra all grekiska när de börjar prata om datorer.


På hoppträningen red bland annat Kerstins dotter Sandra som rider med en så otroligt fin stil och känsla. Önskar att man kunde få kopiera hennes ridning till sig själv. Drömm mål kan man ju ha i alla fall! Tränar ju för Kerstin så jag får väll hoppas att hon kan utföra mirakel ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0