Min dag

Ut till stallet och släppte ut hästarna, min träning med Lenne har redan gjort framsteg och han gick så snällt till hagen, trots lite bitande i grimskaftet, men det accepteras med tanke på att han bara är 2år.

Efter mock och allt sådant trevligt tog jag in honom igen för lite motionskörning, han fick gå en runda på travstigen bara för att jag ville att han skulle få komma ut i skogen och se något annat, och han lotsas runt så tryggt med sällskap av Johanna och Elsa.
Sedan blev det två runder på rakbanan och sedan gav jag mig då han bara skulle gå lätt, han var så himla fin att köra idag! Tror pappa snackade lite förnuft med honom i lördags så han förstod att man faktiskt skulle fokusera.

Han är verkligen hur cool som helst, brydde sig inte om något ute i skogen, jag kunde lämna Johanna och dom andra hästarna på rakbanan och köra själv tillbaka till stallet på hängade tömmar och när jag kom fram till stallet insåg jag att han hade tappat bomullen i ena örat, men ingenting som bekom honom!
Efter det blev det lunch och sedan tog jag och longerade Conrad, ville inte rida honom två dagar i rad då han inte är så jättevan vid det, och longeringen gick faktiskt jättebra så jag hoppas att det funkar bra imorgon då han ska gå intervaller.

Sedan var det bråttom till hoppträningen för Camilla, men mer om den i ett annat inlägg :)

Såklart har jag inga bilder från dagen, typiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0