Med ett leende på läpparna

Borde ligga i sängen nu då jag är så ofantligt trött men jag ville bara skriva om hur fantasikt fin Sammi var för dagen.

 

Har gått med ett leende på läpparna hela dagen efter passet. Åkte in med honom till ridhuset och tränade själv. Då jag blev tvungen att hoppa in och jobba kväll på Vännäs så hann jag inte hoppa idag vilket planen egentligen var.

Då det har varit dåligt underlag ute och han har fått tagit det lite lugnare några dagar pga så var det skönt att kunna jobba igenom honom ordentligt.

 

Redan från början idag så fick jag det stöd jag ville ha och att han verkligen bjöd framåt själv. Red inte några avancerade övningar utan jobbade mest bara med övergångar som har varit lite trassliga emellanåt. Har haft lite svårt att få honom att bjuda i alla övergångar men idag flöt det på riktigt bra, han var också mycket mer avspänd och jobbade på bra med hela kroppen. Satt mest med ett leende på läpparna hela passet.

Red några delar från programmen som vi ska tävla på Vännäs och det kändes riktigt bra, vet dock inte vad han kommer att tycka om dressyrstaketen.

 

Imorgon så tänkte jag rida ut ett pass och på torsdag ska jag se om jag hinner in och hoppa på morgonen innan jag börjar jobba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0