Märke hit och dit

Måste bara lägga upp ett av mina favorittäckten.
Det är ibland jobbigt att ha en sån stor häst som Bosse, största storleken på allt, 165 i täcken, X-full på grimmor och träns, boots på XXL.

Det här täcket köpte jag dock från Börjes i början av hösten 08 och det är absolut ett av dom bästa täckerna jag har köpt. Det har bra passform och täcker även rumpan en del, går ganska långt ner på sidorna så när man spänner kryssgjordarna så täcker det även magen lite. Det har även hållt väldigt bra, har dock fått en reva nu som ska lagas, men annars är det helt, och färgen är ju kanon när man har en häst som gillar att grisa ner sig.

Det är ett fodrat regntäcke och jag tror jag betalade strax över 200kr för det. Så allt från billiga ställen behöver inte vara skit, det sitter inte i märket.

Kommentarer
Postat av: emily

Mina två bästa täcken är ett Agriatäcke, ett innetäcke som har så fantastisk passform att det inte är klokt! Sitter alltid perfekt och skaver inte. Jag har inte ens något svanssnöre/bensnöre för det behövs inte. Kostade 500 kr nytt. Det andra är ett Börjestäcke, ett lite tunnare vintertäcke som jag köpte för 250 kr. Sitter helt perfekt och håller så himla bra!

2012-03-20 @ 13:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0