Lördagen lite mer ingående

För er intresserade så tänkte jag nu skriva lite mer om lördagen, ni andra kan ju skita i att läsa det ;)

Jag och Rebecka hade stalltjänst på ridskolan, och trots en massa strul så löste sig allt bra tillsist.
Strax före tolv var vi klar med allt, så då fick jag åka över till Solänget och sela ut Lennart som pappa sedan körde som ni såg i ett annat inlägg.

När jag var klar där var det tillbaka till ridskolan och släppa in och allt sådant, sedan tillbaka till Solänget där jag red Bosse, hade tänkt rida dressyr ute i skogen, dock gick planen och skogen då Bosse ville busa, så då gjorde vi det, dock höll jag på att åka av då han pallnitade i galoppen av att han fick syn på en annan häst, och sedan typ skenade han med mig på rakbanan, jag hade då iaf ingen kontroll, och han for iväg som ett pistolskott, lite otäckt faktiskt, men efter ett tag fick jag stopp på honom.

När han var rastade så var det bara över till ridskolan igen för att rida Divan, dom hade precis byggt dressyrstaketet så jag passade på att tjuvträna henne lite, och hon var bara så fin! Kommer leva länge på det ridpasset. Travade fram henne länge och lät henne bara bli avslappnad innan jag ens ställde krav på henne, och försökte bara hålla mig på god kant med henne och inte göra henne tjurig och det funkade väldigt bra.

När jag var klar där så hade jag kvällsfodring på Cape, så drog tvärs igenom stan och var inte hemma förrän vid 21. Då hade jag varit på stallet sedan klockan 07. Lagomt trött var jag.

I blåsvädret så fick Bosse såklart ha sin fina "Bosse"huva, en av dom bästa födelsedagspresenterna jag
fått. Till höger har vi Divan i ridhuset på kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0