Livet är allt bra fint

Har varit hemma en stund nu och bara tagit det lugnt. Dagen började inte som den brukar, utan imorse drog jag iväg för att flytta garderoben till stallet som sagt. Var så himla trött när jag äntligen kom ut till stallet, då jag bara hade kört en massa bil, men vaknade sedan till liv av den sköna solen, hoppas det håller i sig!

Efter lunch tog jag tag i att köra Lenne, skrittade honom och småjoggade i ca 1h. Han är verkligen världens coolaste när jag kunde skritta ut i skogen helt själv på honom idag, han var lite smårädd för en skrothög men gick förbi när jag sa till honom, frustade nöjt gjorde han iaf många gånger under turen.
Han blir dessutom bara bättre och bättre att leda, och jag tror faktiskt han börjar tycka om mig lite mer, och inte bara är den elaka tanten som tar ner honom på jorden :)
Så länge han får hålla en grimmskaft i munnen så han har inte många bekymmer...

Sedan var det Bosses tur och det blev en ridtur med Annie på 1,5h, herregud vad vi surrade, för vi skrittade mest bara dessutom... Det blev dock lite backträning då vi red stora Häggesrundan, fast Bosse var nog allt lite trött från gårdagens träning. Hade valt att sätta gramanen på honom idag eftersom han var så jobbig i lördags, men den hade jag kunnat skippa, för han var så lugn och fin.

Avslappnad kille

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0