Kusken Malin

Ja, då är vi inne på gårdagen.
Åkte ut till stallet vid halv 8 och släppte ut hästarna, har problem med lilla Lennart som står på bakbenen och biter efter mig när han är uttråkad, provade med kedja vid utsläppet, men det blev ingen större skillnad, så vid insläppet tog jag ett stigbett, dock satte jag det bara i grimman och då blev det för långt, så fick ta in han i bara grimmskaft ändå, men med lite bök så kom vi in.

Det blev iaf en premertur bakom honom, och han skötte sig kanon, var så himla fin i munnen och snäll och trevligt, körde på banan 5 bakvarv, men det var kasst underlag, som tur var kunde jag skritta och trava honom när jag ville.

Resten av dagen passade jag på att smörja upp all våran körutrustning som pappa tagit ut, och det var en hel del kan jag säga, alla dessa remmar hit och dit, men jag lär mig nog tids nog!

Bosse fick en skrittur på kvällen barbacka på hackamore på ca 30min, han var lugn och fin och tyckte det var mysigt att bara lulla runt!
Bosse drog en morgonrull i nya hagen



Lennart var mer inne på att utforska


Båda är dock väldigt lugna och nöjda i stallet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0