Klubbdressyr 17/3

Dags för lite uppdatering om tävlingen igår.

Red först Divan i en LB:1a och eftersom vi var efteranmälda så startade vi först bland hästarna.
Hon kändes väldigt fin på framridningen, avslappnad för att vara henne på tävling.
På banan kändes hon också bra, lite spänd, men absolut en av dom bästa ritterna hon gjort, det är dock halterna som drar ner på poängen. 63,10% och första utanför placering har jag för mig.
Sedan var det dags för LA:1 med både Bosse och Divan, valde dock att ta Bosse först då det krävs mer energi till honom. Han hade haft väldigt roligt med Rebecka innan då hon fick tävla honom i LB:n, han hade en växel, som var 5:an och hade t.o.m små stegrat lite för domaren, så han tyckte väl det var kul att visa upp sig, dock lyckades dom dra ihop 61,34% vilket är väldigt bra då hon inte ridit honom på 1½år!

Tillbaka till LA:n, så var Bosse faktiskt lite halvslö på framridningen och Rebecka fick gå och hämta dom längre sporrarna, som jag hade valt bort för jag trodde han skulle vara tokig. Han rör sig dock mycket mer än Divan, så det var jobbigt att försöka orka sitta i traven.
Inne på banan förvandlades dock hästen till en racerbil och låg på dom tusan, trodde han skulle explodera i den förvända galoppen, och kände hur mina tyglar blev längre och längre ju mer han låg på i handen, jag skrattade mig igenom hela programmet och kunde inte förstå hur vi kunde få 65,26%

Sist för dagen var då Divan som gjorde sin LA-debut. Hon var väldigt springig på framridningen och hängde sig i handen, så jobbade väldigt mycket övergångar som fick sina resultat, när jag red in på banan kändes hon jättefin och det tyckte jag hon var hela programet! Dock drog halterna ner även denna gång, samt att vi fick en miss på första galoppfattningen, samt ett omslag i ökningen. "Tyvärr" fick hon bara 61,32% med kommentaren att hon måste bli mer lösgjord, jag önskar jag kunde byta procentsats på henne och Bosse då jag tyckte hon förtjänade den högre procenten, med tanke på att hon försökte verkligen medans Bosse bara fjantade sig igenom ;)
Har tyvärr inga bilder från tävlingen, men ska se om jag får tag på filmen från Suss, som är på Divan i LA:n.
Mycket roligt att Mikaela och Nicolina tog på sig att vara tävlingsledare så det blev en tävling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0