Kan själv

Vart tog dagen vägen? Började dagen med att försova mig och vaknade inte förrän kl 9, inte bra, full fart ut till stallet, som tur var är Johanna redan där ut så dom mumsade hö och var allmänt nöjda, slängde ut dom i hagen, och idag ställde jag Lennart i hagen brevid Bosse och inte mitt emot så dom ska ha lite närmare till varann och förhoppningsvis blir Lennart mer nöjd.

Sedan hjälpte jag till lite i stallet och mockade åt Bosse innan jag följde med Johanna ut och jag fick köra Conrad. Häftig känsla det är att köra varmblod när man bara tidigare har kört B-ponnies som störst.
Vi tog först en sväng upp i skogen, men det var så dåligt underlag, så det fick bli på rakbanan.

När dom var klara så var klockan redan 12.30!! Fattade inte alls var tiden tagit vägen, så det blev en snabb dusch av hästarna, och sedan lunch, därefter tog jag in Lennart och selade ut helt själv! Första gången jag gjort det, har kollat på en gång på ponnytravskolan nu för några veckor sen, och sedan i måndags när Johanna visade mig, men nu kan jag alltså, så jag var mycket nöjd! Såklart kom Johanna och kontrollerade också, vill inte riskera att tappa vagnen..

Därefter körde vi även dom på rakbanan. Han var lite ofokuserad och ville mest springa och titta på allt annat, dock är han världens snällaste, lite vinglig, men lätt och fin i munnen.

Sist med inte minst så blev det såklart en ridtur med Bosse, hade bestämt dejt med Annie, och vi fick bonusbarnet Stella på köpet, så Bosse var riktigt nöjd med sällskapet av två snygga brudar (deras hästar alltså..)

Vi tog en sväng runt stora travstigen där det faktiskt var riktigt bra underlag, så vi kunde både trava och galoppera. Bosse var dock väldigt taggade i galoppen och visste varken vad samlade galopp var, eller vad form betyder. Vi var ute lite mer än en timme och det var verkligen superhärligt!

image description
Haha, trött Lennart, men selad och klar - av mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0