Jag behöver fler timmar på dygnet

Idag jobbade jag endast två timmar i morse och ändå så har jag svårt att få dagen att gå ihop.

Efter jobbet åkte jag ut till stallet och åkte med Bosse in till ridskolan i Vännäs och tränade. Han kändes riktigt fin så jag hoppas på att Malin är nöjd nu när han kommer.

 

Åter tillbaka till stallet där jag passade på att klippa honom en sista gång då Malin inte har tillgång till klippmaskin på samma sätt. Det var inte allt för länge sedan han var klippt sist men han hade i alla fall utvecklat isbjörnspäls.



Kanske syns dåligt vars han är klippt eller ej

Bosse var allt annat än nöjd över att bli klippt igen och då Gabban kom förbi i stallet en sväng passade jag på att ta henne till hjälp för att klippa mellan frambenen.

Förut var han hur snäll som helst att klippa men nu så behöver man en brottnings match för att klara av att klippa honom där.

Inte lätt att försöka hålla i ett framben när vår 700kg häst försöker hoppa fram och tillbaka och lägger all vikt på det ben man håller upp.

 

Efter klippningen så kändes det som om jag hade gått en runda mot Mohamed Ali. Då var det dags att ställa sig och packa och putsa allt som skulle med. Vi detta lag var jag så trött att jag hade kunnat gå och sovit i en box.




Bild före


Bild efter

Nu är dock allt klart för morgondagens resa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0