Hoppträning för Camilla

Idag var det då alltså dags att ta tag i träningen, tack vare duktiga Erica som tog tag i att det skulle tränas och fixade en dag och tid! 

Fick stressa som tusan då jag blev klar med Conrad sent, men hann med allt iaf, i uppvärmningen så kändes han fin, vi jobbade med öka och minska traven/galoppen, minska volten och flytta in bakdelen samt med öppna i både trav och galopp, och det kändes riktigt bra att få hjälp med hur jag ska jobba honom.
Vill gärna balansera upp honom i höger tygel och släppa i vänster eftersom det är bekvämast för oss båda, men inte gör så att han jobbar helt korrekt, så ska släppa honom lite mer i höger tygeln och få igenom han för vänster skänkeln så blir det mycket bättre.

Sedan hoppade vi såklart, vi började med en S-båge där vi jobbade med volter efter hindrerna, sedan gick vi över till att hoppa hela S-bågen och slutligen hoppade vi en liten bana.
Volterna gick rätt bra, jag kände mig lite stressad i att hinna vända och ibland kände jag att jag fokuserade mer på att det var en snäv sväng efter sista hindret istället för att ta ett hinder i taget.

Vi fick något missförstånd då stackars Bosse hoppade rakt igenom hindret, men det blir att jag inte litar på min känsla och då känner han det förstår inte alls vad jag menar, men det blir bättre med mer träning, just nu är det en träning att inte låta mig slås ner av något litet missförstånd vi fått på ett hinder av kanske 20 språng, och det är verkligen något jag kämpar med.

Världens fulaste skiss på banan vi hoppade på slutet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0