Full rulle

Idag var jag ute tidigt på stallet och redan vid 7 var mina hästar ute. Sedan hjälpte jag stackars Johanna som kom hem klockan 4 inatt från Boden med stallet, och var klar runt halv 11, då gick jag och åt lunch innan jag tog och red ett dressyrpass på Bosse på planen.

Han var fin, men lite ofokuserad då ponnytravarna är mer intressant att kolla på än tråkig dressyr.
Tränade lite skänkelvikninga, ryggningar och annat nyttig, men insåg att jag kan knappt sitta ner i hans trav, har glömt bort hur mycket han rör sig med kroppen. Ska bli skönt att komma igång med träning så jag får lite koll på min egen kropp! Bästa av allt är att Maria kommer ner nästa helg så då kan jag få hjälp både med Bosse och Conrad.
Sedan var det tur för lilla Lennes, skulle longera honom och eftersom jag borstade på morgonen så tog jag med honom till planen med en gång, släppte först lös honom, och satan vilken energi den grabben, han for runt som en galning, bockade och galopperade runt och skulle absolut inte bli fångade för att bli longerade, så passade då på att filma lite och höll på att bli översprungen på köpet... Många gånger drog han repor i full fart mot mig och saktade av precis framför mig, men när jag då skulle fånga honom så vände han på klacken.

Tillslut lessnade jag och vände ryggen till och gick iväg låtsades hålla på med någon mycket intressant, såklart kunde han inte hålla sig undan då utan blev tvungen att komma och se vad jag höll på med. Han har humor den där hästen alltså.
När han hade lekt färdigt så longerade jag honom lite och sedan tillbaka till stallet och ut i hagen. Tog in dom vid halv sju ikväll och ska nu iväg och kvällsfodra på Cape.

Mysig kille ute i hagen



Film när miffo hästen försöker springa över mig haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0