Dags för lite uppdatering

Då har jag missat att uppdater igen, så vi börjar med gårdagen.

Började som vanligt dagen med det vanliga i stallet, mock o.s.v, Lenne (bästa smeknamnet någonsin...) hade en vilodag, så han fick softa ute i hagen, medans jag och Bosse tog oss till ridskolan strax efter 14.00 för att hoppa. 
Världens bästa Lollo fanns på plats, så medans jag byggde fram så fick hon rida fram honom åt mig.

Jag byggde bara upp en linje på medellinjen med tre plankstuds, ett galoppsprång till ett räcke.
Hoppade den 2gg i varje varv med tre olika höjde på på räcket, så det blev totalt 12gg, vilket räcker då han inte riktigt har en hoppkondis och studds är en övning som tar fram mjölksyra.

Dock var han lite ofokuserade redan under uppvärmningen, lite halvseg och tyckte det var bättre att lata sig. 
Började med att hitta lite känsla på en bom bara, vilket kändes bra, även själva övningen kändes bra då jag mest kunde hitta lägen framåt, eller sitta och vänta. Dock var hans språng ingenting att skryta över då han mest bara slängde runt frambenen, men han rev inte iaf, men det sa klonk några gånger.

Efter jag hade fått tillbaka honom till stallbacken så tog jag även och red Conrad. Började på plan, men gick sedan över till rakbanan, han var rätt okej åt ena hållet, men åt andra så drog han iväg med mig så jag nästan inte fick stopp på honom, f*n vad fort det gick!

Han är väldigt stel och rätt sne, så han sprang och försökte få mig på höger sidan hela tiden för att inte jobba med vänster bak så det är det jag ska fortsätta jobba med. Dock slipper han mig i några dagar nu, man måste tänka på att han bara är 4år.

Söta Lennart ute i hagen

Uppifrån Conrads rygg och Lenne i stallet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0