Ångesten har lagt sig

Bosse var verkligen på strålande humör idag, vet inte om det beror på att han har fått sällskap i hagen eller om det var det fina vädret, men han ville verkligen "vara med en" idag, han kan ibland vara lite mer reserverad, men idag ville han gosa och bli kliad, och hade hela tiden koll på vad jag gjorde och öronen framåt.

Jag har haft ångest att jag tagit honom ifrån Maria, för jag vet hur bra han har haft det. Bara hur fin han är i kroppen är ett bevis på det.
Dom första dagarna ville jag bara att hon skulle ta med honom tillbaka för jag hade panik över att ha ansvaret igen, och när han sedan bara gick runt och skrek i hagarna, och tillochfrån stallet så kände jag mig som en djurplågare som tagit ifrån honom det han hade.

Nu har dock allt börjat släppa, jag har stenkoll på både Bosse och Lennart, det är skönt att jag har ansvaret, Johanna är super att jobba med och jag bara allmänt älskar mitt jobb.
Att dessutom se Bosse glad idag var som ett bevis på att det är okej, han tycker om mig, och jag tror att han trivs. 

Han får mig verkligen att må bra, och att ta hand om honom är det roligaste jag vet.


Min bästa vän - längtar efter att kämpa tillsammans igen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0