Tråkiga nyheter

På morgonen när jag öppnade mailen hade jag fått ett meddelande från Strömsholm där det stod:

 

-Beklagar detta sena besked men då vi har tillräckligt med RS hästar till SRL III kursen i sommar behöver inte era hästar användas i utbildningen.

Vill ni ha möjlighet att stalla upp era privata hästar utanför utbildningen går detta givetvis bra.

 

Blev väldigt besviken när jag såg detta både för att jag var så laddad att ta med mig Sammy i kursen och få all hjälp. Jag kan säga att det inte finns så mycket pengar undanstoppade (då bröllopet närmar sig) för att kunna betala stallhyran för honom där nere plus att det blir extra jobb att ha med honom utanför kursen.

Har ring runt hela dagen för att se hur jag ska lösa det och jag får fortsätta fundera under helgen. Synd att de ska komma med ett sådan besked tre veckor innan kursen ska börja.

 

Aja försökte att inte tänka på det så mycket och åkte ut och hopptränade Sammy på förmiddagen. Det gick riktigt bra, tränade lite på distanser på relaterade avstånd, titthinder och på slutet gjorde jag allt till en liten bana på 80-90cm.

På kvällen var jag till Hippo och byggde dressyrbana och göra klart inför helgen stora dressyrtävlingar. Kan inte säga annat än jag jag blev sugen att delta men jag har helt enkelt inte råd just nu med bröllopet och kursen som kommer snart.

 

När man såg alla otroligt snygga dressyrhästar som kom åkandes in på anläggningen kan man inte bli annat än avundsjuk på alla som kommer i sina dyra transporter, märkesutrustningar och hästar som går på summor som jag bara skulle kunna drömma om.

Själv så rinner pengarna mellan fingrarna på en och inte på de saker man skulle vilja spendera pengar på. Tex så är vill min bil tydligen bo på verkstan och tycker att det är mycket lämpligt att gå sönder var och varannan vecka.

Skulle inte vara helt fel att vinna 1miljon eller 2 på lotto eller så ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: jenny

kan de verkligen ändra sig så här nära?

Svar: Tydligen kan de det! Känns så otroligt trist, ska försöka skrapa ihop pengar för att kunna ta med honom i alla fall men om man hade vetat detta tidigare hade det ju gått att planera lite :/
Malin Nordin

2012-06-28 @ 22:11:57
URL: http://jennynystrom.blogg.se
Postat av: jenny

tycker att det låter konstigt att man bara kan ändra sig och sedan ta betalt för det. Okej om ni fick ta med dem ändå och att det var till ett kraftigt reducerat pris

Svar: Jag skrev till och med till dem och sa att jag kunde tänka mig att motionera lite extra hästar på sidan av kursen så länge jag slapp betala extra stallhyra för att ha med mig Sammy. De svarade bara att det inte var säkert att min häst hade rätt kvalite för att kunnat gå med i kursen i alla fall. Tror de att jag hade anmält honom annars?
Malin Nordin

2012-06-28 @ 22:26:12
URL: http://jennynystrom.blogg.se
Postat av: Karoline Bergström

Snacka om att sätta folk på pottkanten. Riktigt, riktigt dåligt och under all kritik. Man vill väl kanske inte göra sig ett namn på ett sånt ställe genom att vara gnällig, det förstår jag. Jag hade nog sagt ett och annat ändå.

Jag hoppas verkligen att du hittar en lösning, för det måste ju absolut vara roligast att ha med sin egen häst.

Lycka till!

Svar: Jo man vill ju inte hamna på fel fot med folk där men jag tycker att detta var riktigt dåligt. Känns surt att behöva punga ut en extra 8000kr som jag inte direkt tycker är kul att punga ut bara för att... Svårt att förklara för min sambo att pengarna till bröllopsresan istället ska gå till uppstallning :/
Malin Nordin

2012-06-28 @ 22:51:17
URL: http://karolinebergstrom.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0