Spännande i skogen

Idag var jag och Sammy ute i skogen. Hade planerat ett konditionspass med intervallträning.

Det hela blev dock inte riktigt som jag hade tänkt mig.

 

När jag kom ut i skogen var han superfin, pigg, framåt och otroligt mjuk. Travade en bit efter vägen och helt plötsligt tvärstannande han och blev tittig.

Jag blev självklart arg på honom då han har slutat göra detta på turerna hemma som vi har ridit på många gånger förr. Trycker på honom stadigt och bestämt och han går försiktigt framåt när en älg helt plötsligt traskar ut framför oss, den stannar tittar på oss och vandrar sedan vidare in i skogen.

Fick dåligt samvete att jag inte fattat att han försökte visa att det var något farligt i skogen men blev samtidigt glad över att han lyssnade och gick på framåt för att jag sa så.

Han var dock spänd som en fiolsträng efter mötet med älgen och det tog halva ritten innan han började slappna av igen men han skötte sig dock super.

 

Imorgon ska jag in till Norrmalm och hoppträna lite var min plan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0