Slutet av veckan

Har haft fullt upp hela veckan och känner att motivationen att blogga har inte varit på topp.

Har jobbat extra mycket under veckan vilket har varit otroligt roligt, dock har min röst som aldrig brukar bli påverkad känts lite ansträngd under dagen. Fast efter 28lektioner under en vecka så har den väll all sin rätt till lite vila nu under morgondagen.

 

Sammys vecka har sett ut så här:

 

Måndag: Vila efter tävlingen. Blev endast lite mys och pyssel.

 

Tisdag: Körde in till Norrmalm och gymnastikhoppade lite. Då de hade börjat sova ute från söndagen så var han otroligt slö. Det tar ju lite tid att ställa om sig.

 

Onsdagen: Uteritt barbacka. Galopperade lite på ängen och hopp och skutt hörde visst till gångarten vi red. Satt mest och skrattade då det kändes som att vara tillbaka till ponnytiden. Han är så snabb och smidig utan att försöka kasta av en utan det hela är helt enkelt av glädje.

 

Torsdag: Tog med Sammy till Hippo och hoppade för Kerstin på förmiddagen. Hade lite svårt att hitta galoppen då han kändes lite matt och tappar bjudning så fort jag kommer in på banan. Blev dock bra på slutet och det är den känslan jag får försöka ta med mig. Hoppade en bana på ca 1m. Har inte hoppat han så mycket ännu men det kommer nog att bli bra med lite träning.

 

Fredag: Blev även här en lugn dag och vi var ut på en promenad i ca 40min och han fick jogga lite lätt på lina i skogsgläntan.


Sammy passar på att få beta längs vägen på promenaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0