Lite av vad som händer

Ja, trots Maria lite deppiga inlägg så vill jag hinna uppdatera lite hur livet flyter på för mig, dock är jag jättetrött och längtar efter sängen!

Hästarna fick besök av massör/kiropraktor igår, Bosse var endast lite kort i en muskel, annars så var det inget, Lennart skulle masseras och stretchas lite då han är inne i växtperiod och Conrad skulle jag fortsätta med som vanligt, då han inte har några låsningar längre.

Idag har jag motionerat alla hästar, Bosse fick gå dressyr, med lite bus i ridhuset, Lennart kördes i skogen och Conrad fick gå Häggesrundan. Dom var så fina allihopa och det är så roligt att arbeta med dom. Conrad gör framsteg hela tiden, och i tisdags var han i ridhuset för första gången. Han tyckte speglarna var väldigt intressanta, men kunde gå både i skritt, trav och galopp på sådan liten yta. 
Jag längtar efter att Maria kommer ner så jag kan få hjälp med både honom och Bosse, speciellt i dressyren.

Imorgon ska jag åka till Sundsvall och titta lite på hästhoppning, samt shoppa. Det som står på listan är en sadelgjord, sedan är det ganska tomt på listan, mest beroende på pengabristen haha, verkar som vi är en fattig familj, då både jag och Maria bara gnäller om pengar nu, men det kanske har med våran hobby att göra...?
 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0