Lagomt trött!

Hallå där världen!

Väldigt dålig uppdatering av mig, men vad hjälper det när jag har haft fullt upp i 3 dagar nu, nä nu ljög jag, det har varit fullt upp i över en vecka nu!

Helgen och tävlingen blir lite lätt i nästa inlägg, har inga bilder eller filmer för tillfället.

Men från och med i måndags så har jag jobbat dubbelt, först på stallet och sedan på ridskolan på kvällen som vikarie. Det är avslutningsvecka den här veckan så det är bara roliga saker hela tiden! Dessutom har ridskolan väldigt fina hästar och duktiga elever så det har, trots att det har varit långa dagar (7-21) varit väldigt roligt.

Idag har alla hästar utan Moa skotts, och Bosse går nu med tvärtå och sulor runt om, så får vi se vad som händer :)
Conrad hade besök av kiropraktorn, och nu är han helt utan låsningar i ryggen! Dessutom har han musklat sig riktigt fint över ryggen och har äntligen börjat sätta lite mer hull igen, han firade det genom att busa som tusan i hagen ikväll, kanske är det ett gott tecken inför veterinären imorgon? Hoppas hoppa hoppas(!) att han är fräsch imorgon, ska bli så roligt att sätta igång honom igen.
Lennart sköter sig som vanligt, var lite jobbig när vi mötte ryttare idag, något han får för sig ibland, men vi ska träna vidare på det.

Bosse har fått tagit det lugnt sedan tävlingen, skrittade i måndags och idag var andra dagen han fick vila, tyvärr idag p.g.a tidsbrist, men han och Moa fick gå på betet så det går ingen nöd på honom.. :)
Det var nog allt för tillfället!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0