Kramfors RK 9-10/6-12

Dags för ett liten snabb sammanfattning från tävligen i helgen!
Åkte ner på lördagen för att rida 90+100, då 1m alltså var lagklassen. Hade dock blandat ihop mina anmälningar lite så var anmäld till fel klass, ångrar det lite då jag hade önskat att jag hade ridit 2st 1m, men men, gjort är gjort.

Felfri i 90 var vi iaf som var en A+A, alltså rosett till alla felfria. Han var fin, tog inte i öht på hindrerna, men gjorde det han skulle.

Sedan var det dags för lagklassen där han rev ett räcke i grunden, dock blev det även omhoppning och där rev han tyvärr också. Det tråkiga var att det bara var 2 lag med, och vi kom då "tvåa" haha, skiljde bara en rivning, så det var ju synd! Men han var fin ändå!
Där var det egentligen tänkt att min tävlingshelg skulle ta slut eftersom jag bara hade köpt en 1-dagars licens, men det gällde tydligen hela meetinget, så tack vare att Annie skulle ner dagen efter, så efteranmälde jag mig till söndagens 1m.

På söndagen kändes han lite stel och lite trött, så hoppade bara fram 3gg på räcket och 1gång på oxern. Sedan jobbade jag mer med start och stopp och få honom på hugget, vilket verkade funka bra, eftersom vi gick in och var dubbelnolla, samt kom fyra! :D
Det var en kanska klurig bana för att vara bara en 1m klass, 12språng, men han orkade hela vägen, dock tycker han fortfarande att det är småpotatis till hinder, så till nästa tävlingen blir det nog upp till 110cm igen.

När den tävlingen blir får vi dock se!

Finaste kämpen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0