Klättring på dagens schema

Idag körde jag bort till Norrmalm och red ut och klättrade i sandtagen.

Det var första gången jag red dit bort med honom och efter den hårda vinter som det har varit så låg det många fallna träd efter vägen så vi passade på att hoppa över allt vi kom åt.


Kändes som att han har blivit lite tuffare då han utan att titta skuttade över allt som jag styrde på. På banan är han inte tittig på bommar och hinder men när man är ute i skogen så blir det lätt stop och att jag måste övertala honom över saker.

Så var dock inte känslan idag utan han tyckte att det var rätt roligt.


Han tyckte då mindre roligt om att klättra då efter 5min flåsade han som en liten ponny som vägde 50kg för mycket.

Klättrade inte så länge då det är rätt djup sand och han är inte så van vid det ännu. Det är dock superbra träning så jag ska försöka ta mig i kragen och kunna ta mig dit en gång i veckan.





Backe upp och backe ned blev det i dagens träning




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0