Bygga upp igen

Idag passade jag på att hoppa med Sammy. Gjorde inget avanserat utan försöker lägga focus på att hitta en bra galoppkvalitet och att hitta distanser och jag kände mig riktigt nöjd även om jag endast småhoppade.

Tänkte hoppa imorgon igen och jobba mer med distanser mellan hinder och försöka hoppa en liten bana.

Känner mig inte alls i form inför kursen som startar v.29 och det oroar mig stort.

Jag kan inte göra annat än att göra mitt bästa helt enkelt!

Det är synd hur en häst kan förstöra ens självförtroende i hoppningen som denna häst gjorde även om det inte var hennes fel på något sätt. Det finns oftas en orsak till det mesta. Synd bara att det går så snabbt att bli knäckt och tar så lång tid att bygga upp igen.

Det kändes så bra sist på Strömsholm och jag blir arg på mig själv att jag inte har fortsatt att träna från det att kursen slutade.

Men det är aldrig för sent eller hur?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0