Vattengympa

Idag så tänkte jag passa på att träna Sammy med vatten så vi promenerade helt enkelt ned till älven och hoppade i.

Att HOPPA i vad något som Sammy tog på största allvar. Hade tänkt att jag inte skulle behöva blöta ned mig så mycket men Sammy hade visst andra tankar för i med att han hoppade i som stålmannen men fötterna åt alla håll så blev jag mer eller minde dränk av svallvågorna han skapade.

Blev dock mäkta imponerade av honom som ändå klev i utan större övertalning.

 

Vi promenerade fram och tillbaka längs strandkanten och det var rätt så djupt så vi behövde inte gå många längder innan flåset kom upp ordentligt på mig i alla fall.

 

Vattenträning är något som är otroligt nyttigt och jag önskar bara att det fanns någonstans att simmträna där det inte var allt för strömt som det är i älven.

 

Om det är varm imorgon tänkte jag rida dit och prova gå i med mig på ryggen denna gång. Tror dock att jag måste ta en sadel då trots min träning att kunna gå i och ur vattnet så tyckte Sammy att det var mycket roligare att hoppa.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0