Min fina dressyrhäst

Ja det här med dressyren är väl egentligen något jag borde ta tag i, inte för att det går dåligt när jag rider det, snarare tvärtom, det går så jäkla bra! Men motviation till att sätta sig och rida runt på planen låter bara så tråkigt i mitt huvud. Har försökt att liva upp det lite med att ibland rida på gräset, ibland i skogen, ibland med kandar, och med musik i öronen, ändå så grämer jag mig över det varje gång.

Problemet är att jag har så svårt att komma på övningar, rider runt lite här och där, tränar lite volter, övergångar, serpentiner, skänkelvikning, förvänd galopp och allt sånt där.

Har dock börjar försöka ta tag i bakdelsvändningarna, då det är en av våra svårheter, så igår (måndag) blev det förste några bakdelsvändningar, sedan 100 övergångar i alla gångarter och mycket voltarbete och sedan klämde jag in bakdelsvändningar lite här och där under hela passet, det var väldigt bra för då fick jag ett kvitto på när man blev lösgjord, eftersom det bara gick bättre och bättre!


Fina Bosse ser lagomt munter ut efter ridpasset, dock var dom nya tyglarna underbara!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0