Jag och Johan Del 1

Nu är det äntligen dax efter nästan 7,5 år tillsammans för vi två att bli en.

Den 14/7 gifter vi oss i Själevads kyrka i Ö-vik kl 14.00 alla är välkomna till kyrkan för att dela denna dag med oss.

 

Då många av er läsare kanske inte känner till min och Johans historia så tänkte jag skriva lite om det i några uppdelade inlägg. Ni som inte är intresserade av dessa icke hästinlägg får helt enkelt hoppa över ;)

 

Jag och Johan träffades en vinter 2005 då jag och några kompisar åkte upp till Umeå för att köpa klänningar till studentbalen.

Det var en fruktansvärd snöstorm och det var nära att vi inte åkte men iväg kom vi i alla fall.

Tanken var att vi skulle åka ut på en nattklubb på fredagen och under lördagen åka och kolla på klänningar. Vi bodde hos min tränare på den tiden, hon blev dock sjuk och kunde inte följa med oss ut.

Vi kan nog ha varit de enda tjejerna ute på stan den kvällen för jag har då aldrig blivit så uppvaktad som vi blev då. 

Dock var det en kille som stod ut bland alla andra och när han väl berättade att han också kom från Ö-vik så blev det helt enkelt att vi satt och pratade hela kvällen (detta var alltså Johan).

 

Det visade sig att han endast var på besök hos en kompis i Umeå och att han studerade i Luleå för tillfället.

Han följde med oss och käkade på Max och sedan när vi var på väg hem till lägenheten så delade vi alla en taxi då han sa att hans kompis bodde i närheten av där min tränare bodde.

Vi växlade nummer men ville egentligen inte skiljas ännu så när jag klev ur taxin kysste jag honom lite hastigt på vägen ut.

Tydligen hade taxichauffören sagt åt honom att han skulle ta chansen att följa efter så han hoppade helt enkelt ut och följde med oss in. Vi satt och pratade (viskade då alla sov) några timmar till och sedan promenerade han hem till sin kompis.

Det visade sig dock att hans kompis inte bodde precis bredvid utan på andra sidan stan så Johan fick plumsa i snön i över 1.5h för att ta tig hem.

 

Vi bestämde dock att vi skulle träffas på stan dagen efter men då vi kom ut för att köra in till stan morgonen därpå så såg man inte ens var vår bil stod parkerad.

Det visade sig att vi hade parkerat på fel sida vägen och blivit överskottade av plogbilen. Det tog oss ca 2h att gräva fram bilen igen och vid det här laget så hade allt på stan stängt.

Så det blev helt enkelt hemfärd istället. Vi fortsatte dock att prata per telefonen (blev ofta flera timmar per kväll) och bestämde att vi skulle fortsätta träffas när vi fick möjlighet.

 Min älskade Johan med sin lumpenhund Nalle. Fortsättning följer!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0