Helg 1

I helgen så har jag ingen stalltjänst utan har endast hand om ”mina” hästar. Oftast under helgerna så vilar hästarna en dag och rids ut den andra dagen.

Igår så passade jag på att rida ut med Brik och sedan Sammy. Både fick gå samma runda ute och klättra en liten stund på vägen tillbaka. Sammy joggade jag även lite på stallplan då han fick vila helt igår.

 

Jag passade även på att gå ut och plocka lite smultron i skogarna här runt omkring och skriva klart mitt teoriarbete som jag ska ha på torsdag.

På kvällen passade jag, Carro och Sara på att göra egen pizza och sitta och snacka lite framför TV:n

 

Idag så har jag ridit ute på Akazie på förmiddagen, även hon fick klättra lite lugnt. Nu på eftermiddagen red jag med Sammy ned till bankbanan och jobbade med lite bommar och hinder. Man får egentligen inte hoppa utan en lärare vi hade fått dispens och vi hoppade inte heller så högt utan jobbade mest med bommar på marken.

Han skötte sig lika bra idag som han gjorde i torsdags och idag provade vi även att skritta över banken och att plumsa lite i bäcken som ingår i terrängträningen.

 

Bild från RIK 1 när vi tränade med våra privata hästar. Jag sitter på den vita pricken längt bak. Undra vem det kan vara ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0