Det ligger en förbannelse över mig!

Det har i alla fall Johan berättat för mig.

 

Det gäller i alla fall tydligen så fort jag tar i en bil.

Förra veckan lånade jag Johans bil då jag lämnade in min egen på verkstan IGEN!

Vi satt i möte hela dagen på jobbet och när vi kom ut för att åka på lunch så insåg vi att de hade kört med trimmern i närheten av bilarna.

Det resulterade i att glaset på extraljuset sprack i 1000bitar. Johan blev mindre glad när han fick veta detta och det var då han kom fram till att det ligger en bilförbannelse över mig.

 

Dagen efter så lånade jag samma bil igen och det var inte fören då som jag började tro det själv. På väg till jobbet höll de på att göra om vägen och de hade sänkt hastigheten till 50 för att det var löst grus på vägen. Tror ni inte för tusan att det kommer en stor lastbil och blåser förbi i 100km/h och slår upp så jag får två stenskott på rutan precis vid förarsidan.

Johan blir ännu mindre glad denna gång jag ringer honom.

 

Vet inte när denna trend med otur ska vända men jag hoppas det är snart i alla fall!

 

Så här blev det på vår fina ruta :(

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0