Dag 4

Under torsdagen red vi dressyr och markarbete på förmiddagen i små grupper fem om fem.

Vår grupp började med dressyren där vi tränade på lösgjörande arbete, övergångar och halvhalter. Akazie är verkligen hur söt som helst att rida, en riktigt flickhäst som behöver lite tid att komma igång bara.

 

Efter dressyren bytte vi hästar och red ned till tågbanan där vi arbetade lite med bommar i trav och galopp. Birk kändes mycket bättre ute där man kan rida på i ett litet friskare tempo då han gärna kryper in med näsan lite för mycket.

 

Var riktigt nöjd med båda passen men man hinner bli lagom trött innan eftermiddagens teori.

 

På kvällen red jag ned till Slottsbanan med Sammy och jag måste säga att jag var måttligt stolt över honom som gick fram överallt utan att ens titta. På vägen ned till slottet rider man under en tunnel för att komma under vägen och även över två broar som är lite speciella.

Väl nere vi slottet red jag och två av mina kurskamrater som också har med sig sina egna hästar men står på ett annat stall för Agneta.

Sammy var riktigt fin och jag har börjat få mycket bättre kontakt framme vid handen. Jobbade lite med att han ska bli kvickare för skänkeln och kunna behålla trycket i galoppen. Har lite svårt med tajmningen med honom ibland då han gärna försöker hitta på lite eget vad han tycker att vi ska göra istället för att vänta på mig hela tiden.

 

Som vanligt så stupar man i säng på kvällen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0