Dag 3

Dag 3

 

Idag är det alltså onsdag och man känner redan hur man vill att tiden aldrig ska ta slut. Saknar dock Johan så ofantligt mycket så jag är samtidigt glad att det endast är 6veckor.

 

Idag började vi dagen med att rida i strålande sol ute på stallplan. Vi hade även idag elevledda lektioner och började då med dressyr.

Akazie känndes riktigt fin även om piloten inte är helt 100% på plats alla gånger. Vi jobbade med lite lösgjörande arbete genom att framdelsvändningar och även tempoväxlingar i alla gångarter. Som huvudövning red vi skänkelvikning på diagonalen fram till medellinjen nästan och sedan tempoväxling rakt fram mot kortsidan. Övningen flöt på bra även om jag hade lite svårare i vändningarna och sidvärtrörelserna till vänster då Akazie är lite oliksidig.

 

Efter dressyrpasset hade vi longering på schemat där vi gick igenom vad vi ska tänka på inför diplomeringen.

 

På eftermiddagen började vi med ett markarbetspass på hopphästarna. Här med det timglaset med  att vända upp på medellinjen med först bara övergångar och sedan jobbade vi med travbommar.

Under detta pass red vi i gula ridhuset som är rätt litet så man kände sig verkligen som en ridskoleryttare igen.  Ännu svårare blev det då det var rätt snabba vändningar som vi skulle utföra eller så kändes det i alla fall på Birk då han är så himla oliksidig. Resultatet blev dock bra på mitten men sedan så blev han lite för trött på slutet och ville bara springa fort.

 

Efter ridningen hade vi ännu ett longeringpass så då passade jag på att ta med Sammy. Han var riktigt fin på linan även om han har tendensen att även hamna här lite bakom lod.

Både imorse och nu på kvällen så har Sammy fått gå i skritten då han endast går ute i hagen ca 5h. Vet inte om han har gjort det innan men han var i alla fall hur snäll som helst och skötte sig super.

 

Då vi var klara något tidiga idag så passade jag på att frisera och duscha alla mina hästar. Putsade även upp alla utrustning så nu hoppas jag att vi skiner ikapp med solen imorgon.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0