Dag 2

Har glömt hur snabbt dagarna går förbi när man är på Strömsholm.

Enda lediga stund jag hade var på lunchen och då passade jag på att packa upp min packning ordentligt.

 

Dagen började som vanligt med stalltjänst

Efter det hade vi information om de lektioner vi ska ha, vilka ämnen och hur det ska genomföras.

Sedan blev det lunch och sedan snabbt iväg för att göra klart första hästarna för lektionen.

Vi har haft fyra elevledda lektioner (var person har 30min lektion).

Först ut var dressyrpassen där jag red samma häst som igår, ett sött litet sto som heter Akazie. F2002 e.Acacio – Aladin Z.

Det gick rätt bra idag med även om hon är lite svår startad från början.

 

Nästa pass blev på våra hopphästar och där har jag fått Birk som jag hade när jag gick Level 1 2009 fast då gick han som dressyrhäst.

Birk är en valack född 2001. e. Poet- Magini.

Vi red lite bommar idag och jag måste säga att jag hade glömt vad oliksidig han var men blev påmind om det idag.

Han var något spänd och ville inte riktigt slappna av och jobba på framåt men vi tar nya tag imorgon. Rom byggdes ju inte på en dag.

 

Efter eftermiddags stalltjänsten så red jag Sammy nere i nya ridhuset. Han kändes fin men det kliar i fingrarna efter att få hjälp med honom. Efter passet fick han bli ordentligt duschad och självklart hinner jag knappt få in honom i boxen så lägger han sig och rullar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0