Vinnaren av Vem har.... tävlingen!

Blev Karoline Bergström!
Ett sotr grattis vill vi ge henne. Priset är än så länge hemligt men kommer att presenteras imorgon utav Malin.

Här kommer svaren på frågorna:



1. Vem glömde att ta med tränset på tävling (glömde även en sadelgjord till en annan tävling)?

 Det var Malin men konstig nog så har de flesta gissat mig (Maria), tror ni verkligen att jag är så klantig ;)

2. Vem har trillat av flest gånger?

När det gäller avfallningar är det dock jag (Maria) som leder stort. Dock så måste jag ge kredit till min första lilla ponny Star som hjälpte mig att leda poängligan i avfallningar.


3. Vem sprayjade på motståndarens häst med pälsglans för att vinna i gymkanatävling?

Här var Malin framme igen, trodde ni allvarligt att hon skulle ge bort vinsten i en gymhkanatävling till sin syster?

4. Vem blev arg på mamma för hennes nya skumpiga ponny?

Min käre syster fick en fantastisk fin vit ponny vid namn Gaston som rörde sig otroligt bra, dock kanske lite för bra för en liten Malin som hade fullt sjå att hålla sig kvar i traven.

5. Vem har ägt den dyraste hästen?

Detta var tänkt som en kuggfråga då vi köpte Bosse tillsammans men då kom påminde min mor mig om att jag(Maria)  faktiskt köpte Sunny för mer pengar så det är visst jag som var svaret trotts att jag inte visste det. 

6. Vems ponny åt upp dekorationen på en prisutdelning?

Även för svaret till denna fråga måste jag (Maria) gå tillbaka till min underbara ponny Star som var som tagen ur serien Mulle som Lena Furberg tecknade i min häst. Han var världens buse med ett stort hjärta. Denna gång så hade vi vunnit klassen och de hade väldigt snyggt ställt två små björkträd som vinnaren skulle ställa upp emellan. Allt slutade med att min käre ponny stod med björken mitt i munnen och vägrade släppa. 

7. Vem började gråta för att ponnyn stannade och bajsade under dressyrprogrammet?

Även för detta så är det jag (Maria)som står för, var första gången jag skulle rida upp ett dressyrprogram som liten, var alltså endast slutet av ett ridläger och ingen riktig tävling. Jag hade redan då bestämt mig att jag skulle rida de bästa 5min under hela min ridtid just då men när ponnyn jag red stannade för att bajsa och vägrade gå fram så brast det för där försvann ju min bästa ritt någonsin. Tur att fortfarande kan sträva efter den där perfekta ritten ;)



Alla har vi klanntat oss men det gäller att kunna skratta åt de ögonblicken och låta de bli ett guldkorn i vardagen!

 


Kommentarer
Postat av: Karro

Allvarligt? Ba tjohoo! Nu måste jag åka och köpa en trisslott också... vilken grej! :-)

2012-01-31 @ 00:07:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0